Wielkim plusem promocji na Facebooku jest nie tylko jej zasięg, ale też możliwość szczegółowego określenia działań marketingowych.

Facebook to najbardziej popularny portal społecznościowy na całym świecie. Dzięki tak ogromnej liczbie internautów a także ogólnoświatowej jego sławie stał się bardzo efektywnym narzędziem marketingowym. Liczba użytkowników dobiegająca do 2 miliardów całej kuli ziemskiej sprawia, że zwłaszcza dla światowych firm jest bardzo pożądanym medium reklamowym. Plusem promocji na Facebooku jest nie tylko jej zasięg, niemniej jednak również możliwość dokładnego określenia działań marketingowych. Marketingowcy posiadają do swojej dyspozycji pełno parametrów, jak płeć,miejsce zamieszkania,wiek bądź upodobania, dzięki czemu mogą wycelować daną reklamę do konkretnej grupy targetowanej. Niemniej jednak reklama to jedna rzecz, a jej skuteczność to drugie. W wypadku Facebooka by sprawdzić, czy i jak adresat zareagował na reklamę potrzebny jest tzw, piksel Facebooka. To nic innego jak kod java script, jaki jest pobieramy z panelu Facebooka. Dla wielu ludzi reklama na Facebooku a także piksel Facebooka to nowość i stąd bardzo często szukana jest informacja, jak zainstalować piksel Facebooka? Wbrew pozorom nie jest to nieproste zadanie i polega na wklejeniu części kodu java script pobranego z menadżera reklam do obszaru head w witrynie, na jaką kierowana jest nasza reklama. Dzięki pikselowi Facebooka dopuszczalne jest skontrolowanie efektywności reklamy oraz pomiar konwersji leadów.