Można je robić niemal gdzie tylko chcemy.

Ogrom dziewczyn posiada problemy z mięśniami dna miednicy, zwanymi inaczej mięśniami Kegla. Po urodzeniu dziecka albo wraz z wiekiem ulegają one znacznemu osłabieniu. Większość kobiet niestety pracuje w pozycji siedzącej, co także ma bardzo zły wpływ na stan mięśni. Dodatkowo brak aktywności ruchowej, siedzący tryb życia zdecydowanie pogarsza sprawę. Na całe szczęście temu wszystkiemu można zaradzić. Są odpowiednie ćwiczenia mięśni dna miednicy. Można je wykonywać prawie w każdym miejscu oraz o dowolnej porze dnia. Najłatwiej jest zacząć w wc podczas oddawania moczu. Możemy naprzemiennie oddawać mocz oraz hamować jego strumień zaciskając mięśnie. Leżąc w łóżku, siedząc czy też stojąc także możemy ćwiczyć mięśnie. Powinno się zaciskać je a także rozluźniać naprzemiennie w paru powtórzeniach, najlepiej parę razy każdego dnia. Przy tych ćwiczeniach należy mieć na uwadze, aby dodatkowo nie napinać mięśni pośladkowych i mięśni brzucha. Z wiekiem albo po porodzie panie doświadczają także takiego zjawiska jak wysiłkowe nietrzymanie moczu oraz wypadanie pochwy. Na te dolegliwości pomogą ćwiczenia mięśni Kegla a ponadto bardziej aktywny tryb życia. Zawsze w razie wątpliwości możemy przejść się do specjalisty a najlepiej ginekologa po odpowiednią poradę. Takie ćwiczenia pomogą zniwelować problemy zdrowotne oraz dodatkowo poprawią jakość naszego życia seksualnego.