Jeśli z kolei na przykład stosujemy skrócone adresy URL w drukowanych publikacjach…

Skracanie linków jest potrzebne wszędzie tam, gdzie z powodu przyczyn technicznych trzeba ograniczać pełny adres internetowy. Posiadają one zastosowanie przykładowo w wiadomościach internetowych lub w esemes, w których długość jest ograniczona, podobnie z resztą jak w wszelkich opisach w komunikatorach bądź portalach mikroblogingowych jak na przykład Twitter. Właściwe postępowanie polega na skracaniu tylko w koniecznych sytuacjach jak też zamieszczaniu, o ile jest to możliwe odsyłacza oryginalnego. Wielką wadą skracania linków jest to, że uzależnia ono możliwości otwarcia adresu docelowego od funkcjonowania serwerów dodatkowych oraz łączy do nich. Po wygaśnięciu skrótu odnalezienie treści oryginalnej jest w zasadzie nierealne. Niestety nie wiadomo bowiem na dokładnie jakim serwerze ją zamieszczono. Z kolei zaletą użycia systemów skracających URL jest możliwość uaktualniania oraz edycji adresów docelowych w zastosowaniach jakie stosują indywidualne konto i opcję logowania się. Jeśli natomiast na przykład podajemy skrócone adresy URL w drukowanych publikacjach to w wypadku, gdy dochodzi do zmiany docelowego adresu, będzie można je uaktualnić. Dodatkowa funkcjonalność oferowanych zastosowań to możliwość wykorzystywania liczników albo statystyk ,które liczą liczbę wywołań adresu URL.

Więcej: skracanie adresów