Istnienie przedsiębiorstw w sieci to dziś prawie coś obowiązkowego.

Istnienie spółki w internecie to dziś prawie coś obowiązkowego, aby zachować stały kontakt z swoimi klientami. Kierowanie fanpage’a może wykonywać ktoś z danego przedsiębiorstwa, przykładowo z marketingu internetowego, albo będziemy mogli powierzyć to zaufanej agencji zewnętrznej, która to będzie odpowiedzialna za tę część PR albo dosłownie za ogół czynności marketingowych.

Obecność korporacji w mediach społecznościowych dokładnie tak samo jak posiadanie poprzez przedsiębiorstwo strony www pomaga mieć dobre kontakty z klientami towarów a także świadczeń oferowanych poprzez firmę. Jednakże kierowanie fanpage własnej firmy w ogóle nie jest tak łatwe jak się zdaje. Pracująca nad tym osoba powinna być wyśmienicie zorientowana w obecnie obowiązujących trendach w mediach społecznościowych. Osoba ta musi dobrze mieć świadomość, jak należy porozumiewać się z fanami. Nie należy na przykład nakazywać niczego odbiorcom. Zamiast tego możemy delikatnie zachęcać. Tego typu propozycje będą o dużo lepiej odebrane poprzez fanów fanpage’u niż instrukcje w stylu „musicie”.

Prowadzenie swojego fanpage to bardzo ważna sprawa. Trzeba wiedzieć jak odpowiadać na różne komunikaty które kierowane są w naszym kierunku. Może mieć miejsce mowa nienawiści, może pojawiać się komunikacja wulgarna od nieprzyjemnej konkurencji. Trzeba mieć świadomość jak odebrać mowę nienawiści. Jak na to wszystko reagować, a które wpisy bez zastanowienia usuwać od razu. Dlatego dbałość za prowadzenie kanałów w social media jest naprawdę wielka. Wiele osób nie ma o tym pojęcia i odbiera to jako zajęcie dorywcze. Podczas gdy w social mediach może wybuchnąć prawdziwa afera, bardzo duża burda, potyczka, które powinno się prędko ugasić i nie pozwolić na jego rozprzestrzenienia się. Częstotliwość wstawiania wpisów w social media może być różnorodna w zależności od profilu firmy oraz liczby fanów na fanpageu.

Z inną częstotliwością będzie pisała informacje spółka, posiadająca kilkanaście tys. odbiorców, a z odmienną firma, mająca tych odbiorców dwieście. Pisanie ciekawych postów może niesamowicie pozytywnie wpływać na image marki i pomóc zdobyć nowych kontrahentów. Bardzo ważne jest żeby komunikacja była logiczna. Bardzo ważne jest też, aby odpowiedzi na wypowiedzi odbiorców zawsze były pisane w tonie uprzejmym, poprawne pod kątem interpunkcyjnym. Wiele osób posiada własne uwielbiane strony firmowe na Facebooku.

Warto natomiast pamiętać też o pozostałych kanałach social media takich jak Instagram. Z pewnością na każdym z tych kanałów publikowane treści będą różne, zależnie od profilu. Na Instagramie dbać będziemy mocniej o estetyczne fotografie, na Google Plus o dane firmowe. Kreując komunikację zawsze musimy dokładnie zastanowić się kto ma być jej głównym odbiorcom, jaki segment rynku. Tylko tak spełnimy oczekiwania konkretnych osób oraz będziemy działać dla dobra korporacji, dla jej profitów, obecnych a także nowych.

Zobacz: prowadzenie fanpage